مصاحبه با گسترش تجارت

صنعت بیمه نیاز به حرف‌ها و طرح‌های نو دارد

مصاحبه با گسترش تجارت قاسم سوهانی

در این مطلب به مصاحبه با گسترش تجارت قاسم سوهانی می پردازیم.

صنعت بیمه ایجاد آرامش، امنیت و کمک به رفاه مردم در هنگام حوادث است.

هرچه این آرامش، امنیت و رفاه برای افراد جامعه از سوی صنعت بیمه فراهم شود، از این بابت می‌توان امیدوار بود که بیمه‌ها از رشد و توسعه بیشتری در کشور برخوردار شوند و ضریب نفوذ بیمه در جامعه نیز افزایش یابد. در این باره اما صنعت بیمه کشور با ضعف‌‌هایی روبه‌رو است. صنعت بیمه ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها و با وجود پیشینه زیادی که دارد، هنوز نتوانسته از رشد و توسعه مناسبی برخوردار باشد و همچنان درگیر چالش‌ها و مشکلات زیادی است.

رشد و توسعه صنعت بیمه

برای رشد و توسعه صنعت بیمه، در گذشته این دیدگاه وجود داشت که از طریق افزایش تعداد نمایندگان بیمه، شبکه فروش و زیاد کردن شبکه مویرگی در این صنعت، گامی در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه و تولید حق بیمه برداشته شود. البته این کار انجام شد و شرکت‌های بیمه و نمایندگی بیمه‌ها روز‌به‌روز به آن افزوده شده‌ اما هدفی که انتظار می‌رفت محقق شود عملیاتی نشد و بزرگ شدن بازار بیمه‌ای کشور نتوانست بر ایجاد افزایش پرتفوی و ضریب نفوذ بیمه تاثیر خیلی بسزایی بگذارد.

به نظر می‌رسد رشد صنعت بیمه خیلی تابع افزایش شبکه فروش، یا نمایندگی‌های بیمه نیست‌ بلکه این صنعت برای رشد و ارتقای جایگاهش نیاز دارد از پیشرفت‌ها و تغییراتی که در دنیا اتفاق می‌افتد خیلی دور نباشد. صنعت بیمه نیاز دارد در بحث نوآوری در محصولات و خدمات بیمه اقدام‌های اساسی انجام دهد و نقش فناوری اطلاعات را در بحث بازاریابی و فروش افزایش دهد، باید پای استارت‌آپ‌ها به این صنعت باز شود و محصولاتی منطبق با نیاز مشتریان و جامعه هدف این صنعت ارائه دهد. باید قبول کنیم که با گذشت سال‌های طولانی از حضور صنعت بیمه در ایران، هنوز مردم به شکل ایده‌آل و با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، بیمه را وارد زندگی‌شان نکرده‌اند و هنوز اطلاعات کاملی از این حوزه ندارند.

رشد صنعت بیمه

ما برای رشد صنعت بیمه نیاز به طرح‌های نو و حرف‌های نو داریم که باید خیلی پیش‌تر‌ به آن توجه می‌شد تا بیمه‌گذاران بر اساس سلیقه‌ها و نیازهای‌شان اقدام به دریافت خدمت بیمه‌ای می‌کردند. اما به هر حال اکنون هم برای توسعه این صنعت دیر نیست و با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توان با کمی تغییر و تلاش این شرایط را فراهم آورد. درحال‌حاضر شرایط به گونه‌ای است که فقط کالاهای خاصی در شرکت‌های بیمه عرضه می‌شود و افراد هم با توجه به همین خدمات موجود آن را خریداری می‌کنند که این اصلا منطقی نیست. در این راستا نیاز است در نحوه ارائه خدمات و محصولات بیمه‌ای با جدیت تغییرات ایجاد شود و هر فردی با توجه به نیازی که دارد محصول بیمه‌ای خود را دریافت کند.

این موضوعی است که به رضایت مشتریان خواهد انجامید. در کنار این مهم ایجاد اطمینان به بیمه‌گذاران مسئله مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
اینکه شرکت‌های بیمه در ارزیابی خسارت و پرداخت آن تعلل می‌کنند
و گاه‌ با تاخیر این فرآیند را انجام می‌دهند
این امر نمی‌تواند اطمینان عمومی را نسبت به صنعت بیمه تامین کند.
صنعت بیمه باید رضایت بیمه‌گذاران را از هر لحاظ تامین کند
و در ارزیابی این شاخص نقش بیمه مرکزی بسیار بااهمیت است.
محمد قاسم سوهانی / کارشناس بیمه

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
پاسخگویی به سوالات شما در کمترین زمان